V četrtek 31. 10. 2024 je potekala otvoritev razstave z naslovom Retrofon. Tin Pavlič je preko interaktivnega umetnostnega objekta vzpostavil povezavo s preteklostjo in obiskovalca povabil, da jo razišče in zabeleži.
Tin Pavlič (2001) v letošnjem letu končuje dodiplomski študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje smer kiparstvo na Univerzi v Ljubljani. Skozi svoja dela raziskuje predvsem odnos med nevidnimi, neozaveščenimi elementi in njihovem vplivu na oblikovanje in dojemanje našega okolja. Pogoste teme, ki prevevajo njegovo produkcijo, so nezavedno, spekulativna znanost, fantazija in smrt.
Futuristična naprava retrofon z zajemom in prevodom nevidnih frekvenc obiskovalcu omogoča stik s preteklostjo, ki v kontekstu dela obstaja kot neke vrste samostojna abstraktna entiteta. Čeprav je njena vizualna podoba nedostopna, jo lahko kljub temu raziskujemo skozi avditorno izkušnjo.
Oblikovani zvočni dnevnik tako postane zbir glasov preteklosti, ki ne sledijo človeški racionalni logiki, ampak se podrejajo neznanim zakonitostim preteklosti. Gledalec ne more spreminjati in vplivati na predvajano vsebino, lahko pa jo po svojih najboljših močeh interpretira in beleži. Razpredelnica na strani govorilnice deluje kot skupna beležka, ki oblikuje kolektivno, a hkrati tudi izredno subjektivno zaznamovano dojemanje ujete preteklosti.
Čeprav se zdi, da obstaja neka »objektivna« preteklost, ki je ni moč spreminjati, nas mnoge raziskave in razmisleki učijo, da nam je kot posamezniku težko dostopna. Preteklost deluje kot izredno gnetljiva in spreminjajoča se materija, ki jo nenehno pogojujejo, ter posledično oblikujejo, človekova lastna prepričanja in zmote. Zdi se, da je ravno zaradi tega njena »prava« forma tako izmuzljiva.
Kakšna je preteklost, ki jo je ujel retrofon, pa lahko do 31. novembra na ljubljanski Špici preverite in zabeležite sami.
Tudi v prihodnje bodo v galeriji Portal 2-7-7-7-8 (ig: @potal27778) na ogled razstave, ki jih kolektivno kurirajo: Lene Lekše, Maruša Uhan, Svit Skobir Lampič in Miha Frangež. Portal obljublja prežarčenost umetnosti na Špico hierarhije potreb!