9 dni na Poljskem. 14 ur potovanja. 29 ljudi iz 10 držav. 15 ur izgubljeni v nevihti sredi gozda. 12 modric. Izziv tišine in teme. Popolno razumevanje čarobnosti narave. 100+ insektov. Scenarij iz filmske uspešnice ali resnična izkušnja?
Izkustveni trening za mladinske delavce, ki je okrepil naše znanje in izkušnje o skupinski dinamiki, osebnem spoznavanju in krepitvi lastnih kompetenc pri delu s skupino mladih. Preizkusili smo se v delu z vrvmi, karabini, soočili s konflikti, pritiski in se preko tega iskreno povezali. Več o dogodivščini si lahko preberete v prispevku Pogled v naravo in vpogled vase, avtoric Nike Sedmak, Nastje Kikec in Evelin Radulović…
POGLED V NARAVO IN POGLED VASE
Izkušnja je nova, bodi odprt_a. Izkušnja je izziv, pridobi veščine in znanja. Izkušnja je problem, reflektiraj in spoznaj, kaj že deluje. Izkušnja je strašljiva, dihaj, skoncentriraj se in se premakni. Izkušnja je zabavna, deli jo z drugimi. / LUCKNER / NADLER / 1997:11
In tu je naša izkušnja, ki si jo želimo deliti z vami: Na postaji je stalo kratkolaso dekle, le nekaj metrov proč pa se je s hrbtom, obrnjenim stran, pogovarjalo rjavolaso dekle in se trudilo dvigniti ogromno in težko potovalko brez kolesc. Tretje je z velikim kovčkom in nahrbtnikom priteklo zadnjo minuto na vlak, pripravljeno, da nadaljuje pot na Poljsko, ki se je začela že v Beogradu. Skupinska dinamika, timsko delo, soočanje s stresom in vzpostavljanje komunikacije, kar je bil cilj izkustvenega treninga na Poljskem, se je pričelo že z vstopom na vlak, iskanjem pravega perona na Dunaju in s poskusom preživetja s hojo po Varšavi, ki ga je vsekakor popestrila teža prtljage.
Kdaj ste se pa vi v življenju največ naučili? Ste že pomislili ali morda celo preizkusili teorijo realizirati še v praksi? Kakšen je bil rezultat – ste znanje lažje vpeljali v svoje vsakdanje življenje, če ste ga prej preizkusili? Ta in še več vprašanj so tudi nam rojila po glavi, preden se je projekt Within outdoor na Poljskem sploh začel.
Kaj pravzaprav je učenje preko izkušenj? Izkustveno učenje je glavna metoda za delo z mladimi (Gailius, Malinauskas, Petkauskas, Ragauskas, 2013). Kaj pa je izkušnja? Je dogodek, trening, aktivnost, dogodek, avantura, poskus, projekt, seminar ali napor (Luckner, Nadler, 1997). Z namenom, da bi razvili samostojnost, kreativnost, participacijo in druge pomembne kvalitete (Gailius, Malinauskas, Petkauskas, Ragauskas, 2013), je pomembno, da imajo mladi na voljo učenje preko izkušnje. Morajo preizkusiti svojo srečo, izkusiti poraz, poiskati odgovore in se naučiti življenjskih lekcij, le-te pa naj bi implementirali vase ter v svoje vsakodnevne aktivnosti. Izkustvena metoda nam omogoča tako delo z znanjem mladih, kot tudi delo z njihovimi veščinami in odnosom do okolja, v katerem živijo. Je priložnost sodelovanja med učiteljem in učencem, z namenom okrepiti posameznikov pristop k učenju ter ga podpreti pri vnašanju sprememb na podlagi lastnih spoznanj. S tem se je soočila tudi Nika, ko se je kljub začetnim zadržkom prepustila vodenju v neznani situaciji in osebi, ki ji sprva ni popolnoma zaupala, na koncu pa je bila prijetno presenečena…